Interieur decoratie: Bloemen of planten?

plant 001 Bloemen of planten in mijn huis? Eerlijk gezegd kan dat nog wel eens verschillen. Vorige lente en zomer was ik weg van de Germini’s, zogenoemde zusje van de Gerbera bloemen. Ik kocht om de zoveel tijd een stuk of zes en niet meer van de Germini’s. Het stond zo mooi in mijn kamer, dat ik er spontaan vrolijk van werd. Zelfs bij de gedachten dat ik het zou gaan kopen maakte me  al blij. Alles in ons huis zijn van materialen als hout, staal en steen, maar bloemen brengen wat meer leven in je huis. Dat gevoel krijg ik in ieder geval. De eerste foto in dit blog artikel is daar een goed voorbeeld van. De plant in de hoek brengt de kamer tot leven, en de laminaatvloer komt beter naar voren. Ergens vorige zomer kwam ik opeens overal Peonies tegen op het internet. Dat zijn ook prachtige bloemen! Ik heb ze nog nooit gekocht, maar dat ga ik zeker deze zomer doen. Ik houd vooral van de licht gekleurde bloemen. Een beetje soort van dromerige bloemen zou ik ze noemen. Flower collage

De laatste tijd ben ik wel meer van de planten. Ik heb daar nooit zoveel mee gehad behalve dat ik op de basisschool altijd een plantje mocht meenemen voor naast mijn kasten en op mijn bureau. Steeds vaker kom ik nu op Pinterest en Tumblr mooie foto’s tegen van interieurs met planten die het perfecte plaatje echt afmaken. Ik zie het al weer voor me, een mooie houten vloer met een brandende openhaard en een groene plant er naast als finishing touch. Vooral nu dat het winter is, neig ik meer naar het kopen van planten in plaats van bloemen. Om de één of andere reden vind ik dat mooier en aangenamer.

plant 002

Daarnaast kan ik planten veel langer levend houden dan bloemen. Dat scheelt! Ik ga dan ook vooral voor planten die je niet elke dag water hoeft te geven. Kleine cactussen zijn een voorbeeld van planten waar je je vrij geen zorgen over hoeft te maken. Deze zijn leuk, apart en gaan lang mee. Ik zou er wel twee keer over nadenken met kleine kinderen in huis of op een hoogte plaatsen waar er geen kinderen bij kunnen. Je zou ze het beste kunnen plaatsen naast een buitendeur, en vanwege de veiligheid, niet naast binnendeuren.

tulpen 001

Wat vinden jullie van planten en/of bloemen in je huis? En heb je liever de één of de ander?

Wat heb jij nodig #voorjouwhuis? Laat het ons weten! Instagram (@voorjouwhuis) Pinterest (@voorjouwhuis) Facebook (VoorJouwHuis) Vloeren – Deuren – (Schuif)deurkasten

Plaats een reactie